Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 102 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,6 %2 959 00056 %
Yle TV214,3 %15,7 %3 065 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,6 %1 850 00035 %
Yle yhteensä45,2 %42,9 %3 549 00067 %
MTV314,6 %19,1 %2 986 00056 %
Sub3,9 %4,4 %2 137 00040 %
AVA2,7 %2,5 %1 418 00027 %
C More Total0,6 %0,3 %365 0007 %
MTV yhteensä21,7 %26,2 %3 364 00063 %
Nelonen6,4 %7,1 %2 564 00048 %
Jim2,7 %2,5 %1 679 00032 %
Liv2,1 %2,3 %1 646 00031 %
Hero1,1 %1,5 %1 182 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %13,3 %3 029 00057 %
TV52,7 %2,5 %1 853 00035 %
Kutonen2,7 %2,1 %1 405 00026 %
Frii2,1 %2,1 %1 042 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0000 %
TLC2,0 %2,0 %1 069 00020 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %2 428 00046 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 306 00025 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %1 177 00022 %
Disney Finland5,7 %4,5 %1 827 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,0 %1 318 00025 %
Muut3,7 %2,2 %1 132 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 102 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.