Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 199 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %22,6 %1 060 00077 %
Yle TV212,1 %14,0 %993 00072 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,3 %673 00049 %
Yle yhteensä39,4 %39,0 %1 128 00082 %
MTV314,4 %17,7 %1 001 00072 %
Sub4,7 %5,7 %746 00054 %
AVA3,0 %3,0 %571 00041 %
C More Total0,6 %0,3 %123 0009 %
MTV yhteensä22,7 %26,7 %1 071 00077 %
Nelonen7,6 %8,9 %887 00064 %
Jim2,7 %2,7 %562 00041 %
Liv2,2 %2,2 %595 00043 %
Hero1,4 %2,0 %464 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,9 %1 003 00073 %
TV53,4 %2,9 %685 00050 %
Kutonen3,3 %2,8 %576 00042 %
Frii2,7 %2,3 %397 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %16 0001 %
TLC2,1 %1,6 %347 00025 %
Warner Bros. Discovery11,8 %9,7 %882 00064 %
STAR Channel3,3 %2,6 %471 00034 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %421 00030 %
Disney Finland6,6 %4,9 %626 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %0,8 %406 00029 %
Muut4,9 %3,0 %350 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 199 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.