Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 020 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,5 %11,8 %531 00038 %
Yle TV215,7 %17,0 %656 00046 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,2 %278 00020 %
Yle yhteensä30,2 %30,9 %801 00057 %
MTV312,0 %15,2 %599 00042 %
Sub6,3 %6,9 %511 00036 %
AVA3,1 %3,0 %271 00019 %
C More Total0,7 %0,2 %73 0005 %
MTV yhteensä22,1 %25,3 %779 00055 %
Nelonen8,2 %8,8 %541 00038 %
Jim3,5 %3,1 %345 00024 %
Liv3,9 %4,0 %347 00025 %
Hero1,9 %2,4 %243 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %18,3 %709 00050 %
TV53,3 %3,1 %383 00027 %
Kutonen4,6 %4,7 %280 00020 %
Frii1,7 %2,0 %150 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %3 0000 %
TLC3,5 %4,1 %229 00016 %
Warner Bros. Discovery13,3 %13,9 %519 00037 %
STAR Channel6,3 %4,4 %329 00023 %
National Geographic Channel5,2 %4,2 %242 00017 %
Disney Finland11,5 %8,6 %441 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %0,8 %196 00014 %
Muut4,4 %2,4 %319 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 020 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.