Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 003 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,7 %1 455 00056 %
Yle TV216,1 %18,9 %1 526 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %947 00036 %
Yle yhteensä46,8 %46,1 %1 708 00065 %
MTV312,9 %16,8 %1 436 00055 %
Sub4,0 %4,7 %1 085 00041 %
AVA1,9 %1,6 %677 00026 %
C More Total0,9 %0,5 %230 0009 %
MTV yhteensä19,6 %23,6 %1 617 00062 %
Nelonen6,7 %7,7 %1 301 00050 %
Jim2,7 %2,5 %885 00034 %
Liv1,5 %1,5 %779 00030 %
Hero1,0 %1,5 %629 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,1 %1 483 00057 %
TV52,4 %2,3 %931 00036 %
Kutonen3,6 %3,0 %827 00032 %
Frii1,6 %1,5 %524 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0001 %
TLC1,1 %1,0 %510 00019 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,9 %1 214 00046 %
STAR Channel2,9 %2,3 %714 00027 %
National Geographic Channel3,7 %2,8 %691 00026 %
Disney Finland6,6 %5,1 %985 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,7 %691 00026 %
Muut4,5 %2,5 %638 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 003 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.