Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 065 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %23,0 %1 493 00057 %
Yle TV219,3 %18,3 %1 485 00057 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,5 %949 00036 %
Yle yhteensä47,3 %43,9 %1 742 00066 %
MTV312,2 %16,0 %1 460 00056 %
Sub5,0 %6,3 %1 183 00045 %
AVA1,8 %1,5 %686 00026 %
C More Total2,3 %1,1 %460 00018 %
MTV yhteensä21,3 %24,9 %1 718 00066 %
Nelonen7,2 %8,7 %1 346 00051 %
Jim2,7 %2,8 %904 00034 %
Liv1,3 %1,6 %760 00029 %
Hero1,0 %1,5 %606 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,6 %1 534 00059 %
TV52,1 %2,3 %939 00036 %
Kutonen2,9 %2,6 %812 00031 %
Frii1,5 %1,3 %586 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %26 0001 %
TLC1,1 %1,1 %499 00019 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,5 %1 264 00048 %
STAR Channel2,5 %2,1 %688 00026 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %717 00027 %
Disney Finland5,8 %4,5 %953 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %633 00024 %
Muut4,2 %3,2 %589 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 065 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.