Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %23,0 %3 083 00058 %
Yle TV217,0 %15,4 %3 024 00057 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,0 %1 976 00037 %
Yle yhteensä46,1 %41,5 %3 600 00068 %
MTV314,8 %19,3 %3 080 00058 %
Sub4,5 %5,4 %2 258 00043 %
AVA2,6 %2,5 %1 451 00027 %
C More Total1,6 %0,7 %758 00014 %
MTV yhteensä23,5 %28,0 %3 529 00066 %
Nelonen6,8 %7,8 %2 659 00050 %
Jim2,6 %2,4 %1 735 00033 %
Liv1,8 %2,2 %1 574 00030 %
Hero1,0 %1,4 %1 184 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %13,8 %3 116 00059 %
TV52,3 %2,3 %1 841 00035 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 381 00026 %
Frii2,0 %1,9 %1 143 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC1,8 %2,0 %1 123 00021 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,4 %2 545 00048 %
STAR Channel2,3 %2,1 %1 247 00023 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 186 00022 %
Disney Finland4,9 %3,8 %1 733 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %1 238 00023 %
Muut3,3 %2,6 %1 102 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 249 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.