Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 057 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,1 %1 538 00061 %
Yle TV214,3 %12,8 %1 440 00057 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,5 %966 00038 %
Yle yhteensä44,8 %39,3 %1 753 00070 %
MTV317,6 %22,6 %1 561 00062 %
Sub4,0 %4,7 %1 035 00041 %
AVA3,5 %3,4 %756 00030 %
C More Total0,8 %0,3 %267 00011 %
MTV yhteensä25,9 %31,0 %1 728 00069 %
Nelonen6,0 %7,0 %1 242 00049 %
Jim2,5 %2,0 %825 00033 %
Liv2,4 %2,6 %802 00032 %
Hero1,0 %1,2 %568 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,0 %1 506 00060 %
TV52,4 %2,3 %875 00035 %
Kutonen1,5 %1,4 %554 00022 %
Frii2,6 %2,4 %547 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC2,6 %2,9 %618 00025 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,2 %1 238 00049 %
STAR Channel2,1 %2,0 %550 00022 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %469 00019 %
Disney Finland3,9 %3,2 %770 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,3 %598 00024 %
Muut2,3 %2,0 %455 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 057 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.