Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,7 %2 878 00058 %
Yle TV213,9 %15,7 %2 901 00059 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,6 %1 802 00036 %
Yle yhteensä45,2 %43,0 %3 358 00068 %
MTV314,7 %19,2 %2 891 00058 %
Sub3,8 %4,3 %2 042 00041 %
AVA2,8 %2,5 %1 412 00028 %
C More Total0,6 %0,3 %336 0007 %
MTV yhteensä21,8 %26,3 %3 221 00065 %
Nelonen6,2 %7,0 %2 438 00049 %
Jim2,8 %2,5 %1 654 00033 %
Liv2,1 %2,3 %1 620 00033 %
Hero1,1 %1,5 %1 165 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %13,2 %2 881 00058 %
TV52,7 %2,5 %1 806 00036 %
Kutonen2,7 %2,1 %1 378 00028 %
Frii2,2 %2,2 %1 039 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0001 %
TLC2,0 %1,9 %1 061 00021 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,8 %2 367 00048 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 263 00025 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %1 158 00023 %
Disney Finland5,7 %4,4 %1 773 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,0 %1 295 00026 %
Muut3,7 %2,2 %1 087 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 859 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.