Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 947 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %24,8 %1 454 00056 %
Yle TV227,3 %21,7 %1 490 00057 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %979 00037 %
Yle yhteensä55,1 %49,2 %1 697 00065 %
MTV311,0 %15,7 %1 396 00053 %
Sub3,6 %4,6 %1 019 00039 %
AVA1,3 %1,5 %625 00024 %
C More Total0,5 %0,4 %190 0007 %
MTV yhteensä16,4 %22,2 %1 578 00060 %
Nelonen5,9 %7,2 %1 216 00046 %
Jim2,9 %3,0 %863 00033 %
Liv1,0 %1,3 %710 00027 %
Hero0,9 %1,1 %581 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,7 %1 418 00054 %
TV51,8 %2,0 %882 00034 %
Kutonen2,6 %2,4 %807 00031 %
Frii1,2 %1,3 %527 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0001 %
TLC1,3 %1,5 %525 00020 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,6 %1 200 00046 %
STAR Channel2,5 %2,1 %646 00025 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %699 00027 %
Disney Finland5,4 %4,2 %957 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %1,3 %606 00023 %
Muut3,9 %2,8 %545 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 947 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.