Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 015 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,6 %3 024 00061 %
Yle TV211,3 %9,4 %2 677 00054 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,7 %1 882 00038 %
Yle yhteensä42,5 %36,7 %3 446 00069 %
MTV317,0 %21,1 %3 086 00062 %
Sub3,9 %4,9 %2 126 00043 %
AVA3,0 %3,2 %1 450 00029 %
C More Total0,6 %0,5 %447 0009 %
MTV yhteensä24,6 %29,8 %3 423 00069 %
Nelonen7,4 %9,0 %2 594 00052 %
Jim2,6 %2,6 %1 739 00035 %
Liv1,6 %1,8 %1 618 00033 %
Hero0,9 %1,1 %1 000 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,5 %3 022 00061 %
TV54,3 %4,9 %2 010 00041 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 393 00028 %
Frii1,8 %1,7 %1 040 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %65 0001 %
TLC1,8 %2,0 %1 008 00020 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,8 %2 569 00052 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 244 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 138 00023 %
Disney Finland5,2 %3,8 %1 752 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %1 239 00025 %
Muut3,0 %2,5 %966 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 015 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.