Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 214 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %9,6 %704 00050 %
Yle TV29,8 %6,9 %730 00052 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,2 %361 00026 %
Yle yhteensä21,0 %17,7 %902 00064 %
MTV317,8 %21,8 %848 00060 %
Sub6,3 %7,0 %554 00039 %
AVA2,7 %2,7 %415 00029 %
C More Total3,5 %3,6 %163 00012 %
MTV yhteensä30,3 %35,0 %1 015 00072 %
Nelonen14,9 %20,5 %812 00058 %
Jim2,8 %2,6 %421 00030 %
Liv2,8 %2,4 %378 00027 %
Hero1,4 %1,7 %247 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,9 %27,2 %929 00066 %
TV53,0 %2,8 %444 00032 %
Kutonen4,5 %3,6 %339 00024 %
Frii2,1 %1,4 %230 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %22 0002 %
TLC2,3 %1,4 %225 00016 %
Warner Bros. Discovery12,0 %9,4 %668 00048 %
STAR Channel5,2 %3,3 %347 00025 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %258 00018 %
Disney Finland8,5 %5,3 %445 00032 %
Paramount Network1,3 %1,0 %160 00011 %
AlfaTV0,6 %0,4 %158 00011 %
Muut5,3 %5,5 %370 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 214 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.