Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %24,6 %3 373 00064 %
Yle TV28,7 %6,4 %3 191 00060 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,1 %2 128 00040 %
Yle yhteensä38,0 %33,1 %3 840 00073 %
MTV319,7 %25,1 %3 670 00069 %
Sub3,2 %3,8 %2 356 00044 %
AVA2,4 %2,1 %1 871 00035 %
C More Total2,4 %2,4 %803 00015 %
MTV yhteensä27,7 %33,5 %3 996 00075 %
Nelonen9,7 %13,0 %3 224 00061 %
Jim2,4 %1,7 %1 921 00036 %
Liv1,9 %1,6 %1 814 00034 %
Hero1,2 %1,4 %1 332 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,8 %3 599 00068 %
TV52,8 %2,6 %2 015 00038 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 666 00031 %
Frii1,8 %1,6 %1 258 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %121 0002 %
TLC1,8 %1,2 %1 154 00022 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,8 %2 758 00052 %
STAR Channel2,4 %1,9 %1 504 00028 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 338 00025 %
Disney Finland4,9 %3,6 %2 050 00039 %
Paramount Network0,5 %0,4 %484 0009 %
AlfaTV1,1 %1,2 %1 259 00024 %
Muut4,1 %3,8 %1 321 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 500 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.