Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,3 %1 703 00068 %
Yle TV27,1 %5,4 %1 546 00062 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,0 %1 051 00042 %
Yle yhteensä37,2 %31,8 %1 898 00076 %
MTV323,0 %28,4 %1 845 00074 %
Sub2,8 %3,3 %1 129 00045 %
AVA2,9 %2,5 %988 00039 %
C More Total1,3 %1,2 %315 00013 %
MTV yhteensä30,1 %35,5 %1 982 00079 %
Nelonen11,3 %14,8 %1 587 00063 %
Jim2,1 %1,4 %937 00037 %
Liv2,3 %1,7 %911 00036 %
Hero1,1 %1,3 %644 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,3 %1 775 00071 %
TV52,8 %2,7 %969 00039 %
Kutonen1,2 %1,1 %688 00027 %
Frii2,1 %1,8 %644 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %42 0002 %
TLC2,7 %1,8 %617 00025 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,5 %1 334 00053 %
STAR Channel1,7 %1,6 %678 00027 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %570 00023 %
Disney Finland3,6 %2,8 %939 00037 %
Paramount Network0,3 %0,1 %204 0008 %
AlfaTV1,1 %1,2 %604 00024 %
Muut2,4 %2,3 %575 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 204 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.