Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,1 %1 762 00066 %
Yle TV27,6 %5,4 %1 649 00061 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,0 %1 076 00040 %
Yle yhteensä37,2 %31,6 %2 020 00075 %
MTV322,8 %28,5 %1 945 00072 %
Sub2,9 %3,3 %1 157 00043 %
AVA2,9 %2,5 %997 00037 %
C More Total1,5 %1,3 %340 00013 %
MTV yhteensä30,1 %35,6 %2 089 00078 %
Nelonen11,4 %15,0 %1 672 00062 %
Jim2,1 %1,4 %950 00035 %
Liv2,3 %1,7 %924 00034 %
Hero1,1 %1,3 %653 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,4 %1 864 00069 %
TV52,8 %2,6 %994 00037 %
Kutonen1,2 %1,2 %706 00026 %
Frii2,0 %1,8 %651 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %42 0002 %
TLC2,7 %1,8 %624 00023 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,4 %1 375 00051 %
STAR Channel1,7 %1,5 %703 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %580 00022 %
Disney Finland3,5 %2,7 %968 00036 %
Paramount Network0,3 %0,1 %204 0008 %
AlfaTV1,1 %1,2 %610 00023 %
Muut2,5 %2,5 %606 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 348 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.