Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 009 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,4 %1 555 00064 %
Yle TV29,2 %7,7 %1 455 00060 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,1 %1 017 00042 %
Yle yhteensä38,9 %35,2 %1 718 00071 %
MTV316,5 %21,2 %1 638 00067 %
Sub3,5 %4,4 %1 128 00047 %
AVA1,9 %1,7 %858 00035 %
C More Total3,3 %3,7 %438 00018 %
MTV yhteensä25,2 %30,9 %1 790 00074 %
Nelonen7,6 %10,6 %1 451 00060 %
Jim2,8 %1,9 %940 00039 %
Liv1,5 %1,5 %859 00035 %
Hero1,2 %1,6 %663 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %15,6 %1 628 00067 %
TV52,8 %2,5 %980 00040 %
Kutonen4,0 %3,5 %925 00038 %
Frii1,7 %1,4 %598 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %79 0003 %
TLC0,9 %0,5 %524 00022 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,2 %1 321 00054 %
STAR Channel3,1 %2,3 %757 00031 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %749 00031 %
Disney Finland6,5 %4,6 %1 032 00043 %
Paramount Network0,7 %0,6 %271 00011 %
AlfaTV1,1 %1,1 %643 00026 %
Muut5,6 %5,2 %658 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 009 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.