Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 213 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,8 %3 258 00066 %
Yle TV28,1 %6,5 %3 001 00061 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,1 %2 069 00042 %
Yle yhteensä38,0 %33,4 %3 616 00073 %
MTV319,8 %25,1 %3 483 00071 %
Sub3,2 %3,8 %2 257 00046 %
AVA2,4 %2,1 %1 846 00037 %
C More Total2,3 %2,4 %753 00015 %
MTV yhteensä27,7 %33,4 %3 772 00076 %
Nelonen9,5 %12,9 %3 038 00062 %
Jim2,4 %1,7 %1 877 00038 %
Liv2,0 %1,6 %1 771 00036 %
Hero1,2 %1,4 %1 307 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,6 %3 403 00069 %
TV52,8 %2,6 %1 949 00040 %
Kutonen2,6 %2,3 %1 613 00033 %
Frii1,9 %1,6 %1 242 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %121 0002 %
TLC1,8 %1,2 %1 141 00023 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,8 %2 655 00054 %
STAR Channel2,4 %1,9 %1 435 00029 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 319 00027 %
Disney Finland5,0 %3,6 %1 972 00040 %
Paramount Network0,5 %0,4 %475 00010 %
AlfaTV1,1 %1,2 %1 247 00025 %
Muut3,9 %3,6 %1 233 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 213 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.