Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,0 %32,9 %1 180 00096 %
Yle TV28,1 %6,5 %1 054 00086 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %850 00069 %
Yle yhteensä47,9 %41,8 %1 185 00097 %
MTV321,3 %27,4 %1 141 00093 %
Sub1,5 %2,1 %729 00060 %
AVA2,1 %1,6 %647 00053 %
C More Total1,5 %1,5 %212 00017 %
MTV yhteensä26,4 %32,6 %1 159 00095 %
Nelonen6,1 %8,4 %957 00078 %
Jim2,3 %1,3 %649 00053 %
Liv1,4 %1,2 %642 00052 %
Hero1,0 %1,3 %489 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,2 %1 034 00085 %
TV52,3 %2,5 %651 00053 %
Kutonen1,5 %1,4 %517 00042 %
Frii1,8 %1,8 %488 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0002 %
TLC1,7 %1,1 %418 00034 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,8 %826 00067 %
STAR Channel1,2 %1,2 %474 00039 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %505 00041 %
Disney Finland3,8 %2,8 %679 00055 %
Paramount Network0,2 %0,1 %105 0009 %
AlfaTV1,6 %1,8 %626 00051 %
Muut2,0 %2,3 %322 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 188 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.