Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %23,6 %3 245 00066 %
Yle TV28,5 %7,2 %3 057 00062 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %1 984 00040 %
Yle yhteensä38,0 %32,9 %3 660 00074 %
MTV320,7 %25,9 %3 428 00069 %
Sub3,0 %3,4 %2 290 00046 %
AVA2,3 %2,1 %1 827 00037 %
C More Total1,0 %1,3 %533 00011 %
MTV yhteensä27,0 %32,7 %3 740 00076 %
Nelonen10,6 %13,7 %3 110 00063 %
Jim2,1 %1,6 %1 899 00038 %
Liv1,9 %1,6 %1 831 00037 %
Hero1,1 %1,2 %1 305 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,1 %3 494 00071 %
TV52,8 %2,6 %2 028 00041 %
Kutonen3,1 %2,8 %1 583 00032 %
Frii1,6 %1,6 %1 258 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %73 0001 %
TLC1,7 %1,1 %1 111 00023 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,6 %2 692 00055 %
STAR Channel2,4 %1,9 %1 427 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 289 00026 %
Disney Finland4,8 %3,6 %1 986 00040 %
Paramount Network0,3 %0,3 %404 0008 %
AlfaTV1,2 %1,3 %1 129 00023 %
Muut3,6 %3,2 %1 256 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 267 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.