Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 324 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %22,4 %1 172 00084 %
Yle TV28,4 %7,4 %1 096 00079 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,1 %711 00051 %
Yle yhteensä35,2 %31,9 %1 261 00091 %
MTV319,0 %23,8 %1 155 00083 %
Sub3,3 %3,6 %787 00057 %
AVA2,6 %2,6 %698 00050 %
C More Total0,8 %0,9 %191 00014 %
MTV yhteensä25,7 %31,0 %1 222 00088 %
Nelonen11,1 %14,1 %1 021 00073 %
Jim2,2 %1,8 %688 00049 %
Liv2,3 %2,0 %649 00047 %
Hero1,4 %1,6 %540 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %19,5 %1 145 00082 %
TV53,6 %3,0 %757 00054 %
Kutonen3,8 %3,2 %614 00044 %
Frii1,8 %1,6 %512 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0003 %
TLC1,6 %1,2 %424 00030 %
Warner Bros. Discovery11,6 %9,8 %976 00070 %
STAR Channel2,5 %2,0 %475 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %506 00036 %
Disney Finland4,9 %3,7 %697 00050 %
Paramount Network0,4 %0,2 %155 00011 %
AlfaTV0,6 %0,8 %358 00026 %
Muut4,9 %3,7 %376 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 324 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.