Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 344 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %23,4 %1 214 00087 %
Yle TV26,5 %6,0 %1 075 00077 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %761 00055 %
Yle yhteensä34,3 %32,2 %1 282 00092 %
MTV318,3 %23,4 %1 218 00087 %
Sub3,7 %4,1 %820 00059 %
AVA2,5 %2,6 %677 00049 %
C More Total1,7 %1,1 %246 00018 %
MTV yhteensä26,3 %31,1 %1 265 00091 %
Nelonen11,2 %14,8 %1 090 00078 %
Jim2,1 %1,7 %680 00049 %
Liv2,3 %1,9 %697 00050 %
Hero1,2 %1,2 %446 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,6 %1 146 00082 %
TV53,5 %2,8 %809 00058 %
Kutonen3,6 %3,1 %634 00046 %
Frii2,2 %1,8 %505 00036 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %44 0003 %
TLC1,9 %1,2 %394 00028 %
Warner Bros. Discovery11,5 %9,1 %984 00071 %
STAR Channel2,6 %2,1 %508 00036 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %520 00037 %
Disney Finland5,2 %3,7 %712 00051 %
Paramount Network0,5 %0,3 %203 00015 %
AlfaTV0,7 %0,8 %436 00031 %
Muut5,4 %4,0 %452 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 344 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.