Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,5 %31,9 %1 170 00096 %
Yle TV27,4 %6,0 %1 042 00085 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %909 00074 %
Yle yhteensä47,2 %41,1 %1 175 00096 %
MTV322,0 %28,2 %1 123 00092 %
Sub1,8 %2,3 %776 00063 %
AVA1,9 %1,5 %656 00054 %
C More Total1,9 %1,3 %227 00019 %
MTV yhteensä27,6 %33,3 %1 148 00094 %
Nelonen7,1 %9,6 %958 00078 %
Jim2,1 %1,5 %657 00054 %
Liv1,5 %1,4 %634 00052 %
Hero0,7 %0,8 %421 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,3 %1 016 00083 %
TV52,0 %1,9 %677 00055 %
Kutonen1,5 %1,4 %497 00041 %
Frii2,0 %1,9 %490 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,5 %0,8 %393 00032 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,0 %845 00069 %
STAR Channel1,1 %1,1 %452 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %480 00039 %
Disney Finland3,5 %2,6 %617 00050 %
Paramount Network0,2 %0,1 %83 0007 %
AlfaTV1,6 %1,9 %603 00049 %
Muut1,8 %2,3 %277 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 183 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.