Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 364 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,8 %1 719 00064 %
Yle TV28,1 %6,4 %1 686 00063 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,1 %989 00037 %
Yle yhteensä37,0 %31,3 %2 029 00076 %
MTV323,9 %29,4 %1 930 00072 %
Sub2,6 %2,8 %1 178 00044 %
AVA2,8 %2,5 %1 005 00037 %
C More Total0,6 %0,5 %245 0009 %
MTV yhteensä29,9 %35,2 %2 089 00078 %
Nelonen12,1 %15,3 %1 686 00063 %
Jim1,8 %1,4 %905 00034 %
Liv2,2 %1,8 %987 00037 %
Hero1,0 %1,1 %632 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %19,6 %1 905 00071 %
TV52,7 %2,6 %1 023 00038 %
Kutonen1,5 %1,4 %637 00024 %
Frii1,8 %1,7 %642 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,4 %1,6 %627 00023 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,6 %1 377 00051 %
STAR Channel1,9 %1,6 %678 00025 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %570 00021 %
Disney Finland3,6 %2,9 %960 00036 %
Paramount Network0,2 %0,1 %192 0007 %
AlfaTV1,2 %1,4 %565 00021 %
Muut2,5 %2,2 %608 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 364 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.