Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,5 %8,8 %690 00049 %
Yle TV29,5 %6,5 %747 00053 %
Yle Teema&Fem1,0 %1,1 %300 00021 %
Yle yhteensä20,1 %16,4 %932 00066 %
MTV319,2 %23,5 %867 00062 %
Sub5,6 %5,6 %624 00044 %
AVA2,8 %3,2 %435 00031 %
C More Total1,8 %1,9 %139 00010 %
MTV yhteensä29,4 %34,1 %1 025 00073 %
Nelonen17,1 %22,7 %843 00060 %
Jim2,7 %2,4 %446 00032 %
Liv2,4 %1,9 %446 00032 %
Hero1,1 %1,0 %242 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,3 %28,0 %979 00070 %
TV53,4 %3,3 %496 00035 %
Kutonen5,0 %4,4 %410 00029 %
Frii1,4 %1,6 %230 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %12 0001 %
TLC2,5 %1,5 %256 00018 %
Warner Bros. Discovery13,0 %11,4 %740 00053 %
STAR Channel5,5 %3,8 %437 00031 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %267 00019 %
Disney Finland8,7 %5,9 %541 00039 %
Paramount Network0,9 %0,9 %125 0009 %
AlfaTV0,4 %0,2 %115 0008 %
Muut5,4 %4,4 %411 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 220 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.