Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 366 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,4 %1 757 00065 %
Yle TV27,2 %6,3 %1 642 00061 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,8 %996 00037 %
Yle yhteensä36,9 %32,5 %2 011 00075 %
MTV323,6 %28,3 %1 928 00072 %
Sub2,5 %2,6 %1 112 00041 %
AVA2,9 %2,4 %1 005 00037 %
C More Total0,8 %0,7 %249 0009 %
MTV yhteensä29,7 %33,9 %2 065 00077 %
Nelonen11,2 %14,4 %1 660 00062 %
Jim2,1 %1,4 %865 00032 %
Liv2,6 %2,1 %973 00036 %
Hero0,9 %1,0 %602 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,0 %1 854 00069 %
TV52,9 %2,9 %1 021 00038 %
Kutonen1,1 %1,0 %643 00024 %
Frii1,8 %1,7 %621 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0001 %
TLC2,8 %1,8 %665 00025 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,7 %1 342 00050 %
STAR Channel1,8 %1,6 %673 00025 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %615 00023 %
Disney Finland3,9 %3,1 %949 00035 %
Paramount Network0,3 %0,2 %201 0008 %
AlfaTV1,3 %1,6 %588 00022 %
Muut2,6 %2,4 %543 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 366 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.