Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 355 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %24,3 %1 778 00066 %
Yle TV29,1 %6,2 %1 744 00065 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,0 %1 006 00037 %
Yle yhteensä38,3 %32,6 %2 086 00078 %
MTV322,9 %28,3 %1 974 00074 %
Sub2,4 %2,4 %1 182 00044 %
AVA3,0 %2,7 %986 00037 %
C More Total1,2 %1,4 %312 00012 %
MTV yhteensä29,5 %34,8 %2 099 00078 %
Nelonen10,8 %14,6 %1 672 00062 %
Jim2,0 %1,6 %987 00037 %
Liv2,2 %1,7 %949 00035 %
Hero1,0 %1,2 %623 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,2 %1 860 00069 %
TV52,1 %2,0 %1 042 00039 %
Kutonen1,5 %1,4 %688 00026 %
Frii1,8 %1,5 %563 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC3,0 %2,1 %696 00026 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,1 %1 375 00051 %
STAR Channel1,9 %1,8 %686 00026 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %542 00020 %
Disney Finland3,8 %3,0 %936 00035 %
Paramount Network0,2 %0,1 %203 0008 %
AlfaTV0,9 %1,1 %578 00022 %
Muut2,8 %2,5 %576 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 355 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.