Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,2 %3 262 00066 %
Yle TV29,1 %7,0 %3 129 00063 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,0 %1 947 00039 %
Yle yhteensä38,6 %34,3 %3 704 00075 %
MTV319,6 %24,5 %3 489 00071 %
Sub2,7 %2,9 %2 331 00047 %
AVA2,6 %2,5 %1 844 00037 %
C More Total2,0 %2,6 %753 00015 %
MTV yhteensä26,9 %32,5 %3 773 00076 %
Nelonen9,3 %12,7 %2 990 00061 %
Jim2,5 %1,8 %2 022 00041 %
Liv1,8 %1,5 %1 787 00036 %
Hero1,1 %1,4 %1 289 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,3 %3 343 00068 %
TV52,3 %2,2 %2 043 00041 %
Kutonen3,2 %2,7 %1 606 00033 %
Frii1,7 %1,4 %1 144 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %40 0001 %
TLC2,1 %1,4 %1 230 00025 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,2 %2 658 00054 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 463 00030 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 289 00026 %
Disney Finland5,2 %3,9 %1 973 00040 %
Paramount Network0,4 %0,2 %443 0009 %
AlfaTV1,0 %1,0 %1 178 00024 %
Muut3,9 %3,4 %1 194 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 239 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.