Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 324 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %26,7 %3 365 00068 %
Yle TV26,6 %5,3 %2 924 00059 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,9 %2 010 00041 %
Yle yhteensä37,6 %34,0 %3 705 00075 %
MTV319,0 %24,0 %3 506 00071 %
Sub3,1 %3,4 %2 385 00048 %
AVA2,4 %2,0 %1 828 00037 %
C More Total1,6 %1,9 %647 00013 %
MTV yhteensä26,2 %31,3 %3 825 00078 %
Nelonen10,1 %12,1 %3 136 00064 %
Jim2,3 %1,7 %1 961 00040 %
Liv1,8 %1,7 %1 855 00038 %
Hero1,0 %1,1 %1 276 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %16,6 %3 511 00071 %
TV55,2 %5,9 %2 431 00049 %
Kutonen2,7 %2,3 %1 703 00035 %
Frii1,7 %1,6 %1 234 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0001 %
TLC1,9 %1,5 %1 265 00026 %
Warner Bros. Discovery11,8 %11,5 %3 026 00061 %
STAR Channel2,4 %1,7 %1 482 00030 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %1 275 00026 %
Disney Finland5,4 %3,4 %1 974 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %433 0009 %
AlfaTV0,9 %1,0 %1 098 00022 %
Muut2,8 %2,0 %1 088 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 324 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.