Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %26,5 %1 824 00068 %
Yle TV26,7 %4,7 %1 603 00060 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,9 %1 025 00038 %
Yle yhteensä38,0 %33,0 %2 078 00077 %
MTV322,1 %27,6 %1 980 00074 %
Sub2,7 %2,8 %1 198 00045 %
AVA2,7 %2,2 %981 00037 %
C More Total1,2 %1,2 %312 00012 %
MTV yhteensä28,7 %33,8 %2 166 00081 %
Nelonen11,2 %13,9 %1 703 00063 %
Jim2,0 %1,5 %938 00035 %
Liv2,1 %1,9 %947 00035 %
Hero1,0 %1,1 %636 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %18,4 %1 917 00071 %
TV53,9 %4,2 %1 226 00046 %
Kutonen1,4 %1,3 %766 00029 %
Frii1,8 %1,6 %614 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,9 %2,1 %681 00025 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,3 %1 580 00059 %
STAR Channel1,7 %1,4 %696 00026 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %574 00021 %
Disney Finland3,8 %2,6 %967 00036 %
Paramount Network0,2 %0,1 %192 0007 %
AlfaTV0,9 %1,1 %560 00021 %
Muut2,1 %1,6 %532 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 406 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.