Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %11,3 %705 00050 %
Yle TV27,8 %5,1 %716 00051 %
Yle Teema&Fem0,9 %1,0 %347 00025 %
Yle yhteensä20,2 %17,3 %926 00066 %
MTV316,7 %20,4 %879 00063 %
Sub6,4 %6,5 %618 00044 %
AVA2,7 %2,7 %436 00031 %
C More Total2,5 %2,7 %152 00011 %
MTV yhteensä28,2 %32,4 %1 039 00074 %
Nelonen15,4 %19,2 %837 00060 %
Jim2,9 %2,4 %427 00030 %
Liv2,6 %2,5 %430 00031 %
Hero0,8 %0,8 %209 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,6 %24,8 %959 00068 %
TV57,7 %9,8 %604 00043 %
Kutonen4,1 %3,2 %390 00028 %
Frii1,0 %1,0 %188 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %16 0001 %
TLC2,7 %1,5 %268 00019 %
Warner Bros. Discovery15,6 %15,6 %805 00057 %
STAR Channel5,0 %3,1 %389 00028 %
National Geographic Channel4,4 %2,9 %283 00020 %
Disney Finland9,4 %6,0 %506 00036 %
Paramount Network0,7 %0,5 %111 0008 %
AlfaTV0,2 %0,3 %84 0006 %
Muut4,1 %3,1 %400 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 239 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.