Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 211 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %10,6 %686 00049 %
Yle TV210,7 %9,1 %797 00057 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,3 %274 00019 %
Yle yhteensä22,9 %21,0 %955 00068 %
MTV318,4 %22,2 %889 00063 %
Sub4,5 %4,5 %599 00043 %
AVA2,8 %3,0 %429 00030 %
C More Total2,6 %3,4 %185 00013 %
MTV yhteensä28,3 %33,2 %1 008 00072 %
Nelonen14,1 %19,0 %809 00057 %
Jim3,0 %2,1 %447 00032 %
Liv2,7 %2,1 %416 00030 %
Hero1,3 %1,2 %239 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,1 %24,5 %905 00064 %
TV53,1 %3,3 %494 00035 %
Kutonen4,1 %3,0 %338 00024 %
Frii1,5 %1,0 %178 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %9 0001 %
TLC2,6 %1,7 %258 00018 %
Warner Bros. Discovery11,7 %9,2 %681 00048 %
STAR Channel5,7 %4,7 %395 00028 %
National Geographic Channel4,2 %2,7 %249 00018 %
Disney Finland10,0 %7,3 %490 00035 %
Paramount Network0,9 %0,7 %138 00010 %
AlfaTV0,3 %0,2 %106 0008 %
Muut5,6 %5,0 %381 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 211 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.