Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 310 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %22,5 %1 176 00085 %
Yle TV27,9 %6,8 %1 070 00077 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %750 00054 %
Yle yhteensä34,5 %31,4 %1 245 00090 %
MTV318,1 %22,8 %1 162 00084 %
Sub3,2 %3,2 %817 00059 %
AVA3,1 %3,1 %703 00051 %
C More Total2,1 %2,7 %272 00020 %
MTV yhteensä26,4 %31,7 %1 216 00087 %
Nelonen10,3 %14,2 %1 000 00072 %
Jim2,7 %1,9 %743 00053 %
Liv1,9 %1,6 %669 00048 %
Hero1,4 %1,8 %510 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,5 %1 119 00081 %
TV52,9 %2,5 %766 00055 %
Kutonen3,9 %3,2 %606 00044 %
Frii1,8 %1,4 %460 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %23 0002 %
TLC2,1 %1,5 %452 00033 %
Warner Bros. Discovery11,5 %9,1 %949 00068 %
STAR Channel2,4 %2,2 %511 00037 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %498 00036 %
Disney Finland5,3 %4,1 %710 00051 %
Paramount Network0,3 %0,2 %176 00013 %
AlfaTV0,6 %0,6 %430 00031 %
Muut5,7 %4,3 %385 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 310 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.