Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,1 %10,3 %721 00051 %
Yle TV28,6 %6,9 %687 00049 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,4 %297 00021 %
Yle yhteensä20,8 %18,6 %888 00063 %
MTV319,0 %22,8 %810 00058 %
Sub5,7 %5,9 %563 00040 %
AVA2,5 %2,7 %376 00027 %
C More Total1,9 %2,5 %142 00010 %
MTV yhteensä29,1 %33,9 %976 00069 %
Nelonen16,4 %21,0 %802 00057 %
Jim3,1 %2,2 %358 00025 %
Liv2,5 %2,3 %399 00028 %
Hero1,0 %1,3 %231 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,0 %26,8 %928 00066 %
TV53,6 %3,6 %482 00034 %
Kutonen4,3 %2,8 %349 00025 %
Frii1,5 %1,3 %186 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %9 0001 %
TLC2,6 %1,4 %216 00015 %
Warner Bros. Discovery12,1 %9,1 %674 00048 %
STAR Channel5,2 %3,9 %355 00025 %
National Geographic Channel4,0 %2,8 %269 00019 %
Disney Finland9,2 %6,7 %453 00032 %
Paramount Network0,9 %0,7 %122 0009 %
AlfaTV0,3 %0,2 %130 0009 %
Muut5,7 %5,9 %387 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 219 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.