Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 545 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,5 %3 391 00064 %
Yle TV27,9 %7,4 %3 163 00060 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,9 %1 978 00037 %
Yle yhteensä37,8 %34,8 %3 834 00072 %
MTV320,6 %25,2 %3 619 00068 %
Sub3,0 %3,0 %2 269 00043 %
AVA2,4 %2,1 %1 850 00035 %
C More Total1,2 %1,3 %584 00011 %
MTV yhteensä27,1 %31,5 %3 950 00075 %
Nelonen9,6 %12,6 %3 204 00060 %
Jim2,5 %1,6 %1 798 00034 %
Liv2,1 %1,8 %1 836 00035 %
Hero1,0 %1,1 %1 288 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,2 %3 567 00067 %
TV52,8 %2,7 %2 083 00039 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 587 00030 %
Frii1,6 %1,6 %1 214 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %78 0001 %
TLC1,8 %1,3 %1 201 00023 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,8 %2 715 00051 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 487 00028 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %1 381 00026 %
Disney Finland5,6 %4,0 %2 017 00038 %
Paramount Network0,4 %0,3 %448 0008 %
AlfaTV1,2 %1,6 %1 202 00023 %
Muut4,1 %3,6 %1 255 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 545 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.