Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %26,3 %1 698 00063 %
Yle TV28,4 %6,8 %1 490 00056 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,1 %1 047 00039 %
Yle yhteensä41,6 %37,2 %1 914 00071 %
MTV317,7 %22,4 %1 707 00064 %
Sub3,8 %4,3 %1 075 00040 %
AVA2,7 %2,4 %792 00030 %
C More Total0,4 %0,3 %132 0005 %
MTV yhteensä24,5 %29,4 %1 868 00070 %
Nelonen7,4 %9,1 %1 420 00053 %
Jim2,7 %2,4 %900 00034 %
Liv3,3 %3,4 %967 00036 %
Hero1,2 %1,4 %626 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %16,2 %1 714 00064 %
TV52,9 %3,1 %974 00036 %
Kutonen1,3 %1,0 %620 00023 %
Frii2,6 %2,6 %543 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0001 %
TLC2,4 %1,8 %584 00022 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,8 %1 326 00049 %
STAR Channel2,8 %2,9 %695 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %548 00020 %
Disney Finland5,1 %4,3 %907 00034 %
Paramount Network0,3 %0,2 %158 0006 %
AlfaTV1,0 %1,3 %511 00019 %
Muut3,4 %2,7 %530 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 252 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.