Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 107 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,5 %1 639 00065 %
Yle TV27,9 %6,7 %1 402 00056 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,1 %1 023 00041 %
Yle yhteensä41,5 %37,3 %1 804 00072 %
MTV317,8 %22,4 %1 637 00065 %
Sub3,7 %4,3 %1 029 00041 %
AVA2,8 %2,5 %784 00031 %
C More Total0,4 %0,3 %125 0005 %
MTV yhteensä24,6 %29,4 %1 777 00071 %
Nelonen7,3 %9,0 %1 346 00054 %
Jim2,7 %2,4 %880 00035 %
Liv3,3 %3,4 %954 00038 %
Hero1,2 %1,4 %619 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,1 %1 617 00064 %
TV52,9 %3,1 %951 00038 %
Kutonen1,3 %1,0 %610 00024 %
Frii2,7 %2,6 %540 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0001 %
TLC2,4 %1,8 %580 00023 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %1 289 00051 %
STAR Channel2,8 %2,9 %669 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %538 00021 %
Disney Finland5,2 %4,2 %877 00035 %
Paramount Network0,3 %0,2 %151 0006 %
AlfaTV1,0 %1,3 %511 00020 %
Muut3,4 %2,7 %501 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 107 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.