Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 285 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %24,4 %1 154 00083 %
Yle TV28,3 %7,4 %1 021 00073 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,7 %787 00057 %
Yle yhteensä36,8 %35,5 %1 213 00087 %
MTV314,2 %17,7 %1 120 00080 %
Sub4,5 %4,8 %770 00055 %
AVA3,1 %3,2 %619 00044 %
C More Total0,5 %0,4 %119 0009 %
MTV yhteensä22,3 %26,1 %1 179 00085 %
Nelonen8,8 %10,8 %956 00069 %
Jim3,1 %3,0 %668 00048 %
Liv2,9 %3,2 %674 00048 %
Hero1,7 %2,1 %535 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,0 %1 073 00077 %
TV53,9 %4,1 %755 00054 %
Kutonen3,1 %2,0 %615 00044 %
Frii2,4 %2,3 %458 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0002 %
TLC1,7 %1,3 %383 00027 %
Warner Bros. Discovery11,3 %9,9 %960 00069 %
STAR Channel3,1 %2,6 %515 00037 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %519 00037 %
Disney Finland6,3 %4,7 %711 00051 %
Paramount Network0,5 %0,4 %124 0009 %
AlfaTV0,6 %0,7 %341 00025 %
Muut5,7 %3,8 %325 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 285 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.