Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %27,0 %1 165 00084 %
Yle TV28,6 %8,1 %1 005 00072 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %772 00055 %
Yle yhteensä40,2 %37,8 %1 212 00087 %
MTV314,9 %18,8 %1 110 00080 %
Sub4,1 %4,1 %783 00056 %
AVA2,4 %2,5 %603 00043 %
C More Total0,5 %0,3 %118 0008 %
MTV yhteensä22,0 %25,8 %1 164 00084 %
Nelonen8,3 %11,0 %963 00069 %
Jim2,7 %2,4 %644 00046 %
Liv2,9 %2,8 %706 00051 %
Hero1,2 %1,4 %476 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,6 %1 084 00078 %
TV53,6 %3,6 %757 00054 %
Kutonen3,3 %3,0 %596 00043 %
Frii2,3 %1,8 %452 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %34 0002 %
TLC1,5 %1,2 %352 00025 %
Warner Bros. Discovery11,3 %9,9 %958 00069 %
STAR Channel2,5 %2,2 %482 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %484 00035 %
Disney Finland5,0 %4,1 %663 00048 %
Paramount Network0,3 %0,2 %123 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %335 00024 %
Muut5,6 %4,0 %335 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 286 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.