Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 115 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,4 %12,2 %667 00047 %
Yle TV210,9 %8,8 %685 00049 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,0 %407 00029 %
Yle yhteensä26,5 %23,1 %911 00065 %
MTV313,7 %15,8 %669 00048 %
Sub7,5 %7,8 %574 00041 %
AVA2,4 %2,3 %319 00023 %
C More Total1,2 %1,0 %88 0006 %
MTV yhteensä24,8 %27,0 %853 00061 %
Nelonen9,3 %11,6 %619 00044 %
Jim4,6 %4,7 %435 00031 %
Liv3,7 %3,9 %378 00027 %
Hero1,5 %1,3 %172 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %21,5 %747 00053 %
TV54,3 %4,7 %408 00029 %
Kutonen4,3 %4,0 %380 00027 %
Frii2,6 %2,4 %253 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %12 0001 %
TLC1,8 %1,8 %216 00015 %
Warner Bros. Discovery13,4 %13,2 %657 00047 %
STAR Channel6,1 %5,5 %338 00024 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %242 00017 %
Disney Finland8,9 %7,6 %440 00031 %
Paramount Network0,4 %0,6 %71 0005 %
AlfaTV0,5 %0,4 %153 00011 %
Muut6,7 %7,0 %334 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 115 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.