Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 174 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,0 %8,3 %700 00050 %
Yle TV210,8 %8,3 %725 00052 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,7 %341 00024 %
Yle yhteensä22,4 %18,3 %933 00066 %
MTV316,0 %19,9 %807 00057 %
Sub6,0 %5,3 %610 00043 %
AVA5,9 %7,8 %398 00028 %
C More Total1,7 %1,3 %120 0009 %
MTV yhteensä29,6 %34,3 %971 00069 %
Nelonen14,2 %18,7 %810 00058 %
Jim3,1 %2,7 %376 00027 %
Liv3,1 %3,0 %421 00030 %
Hero1,0 %1,0 %242 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,5 %25,5 %930 00066 %
TV53,6 %4,2 %509 00036 %
Kutonen3,8 %2,6 %338 00024 %
Frii1,9 %1,3 %183 00013 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %10 0001 %
TLC1,8 %1,0 %197 00014 %
Warner Bros. Discovery11,3 %9,4 %705 00050 %
STAR Channel6,3 %5,4 %375 00027 %
National Geographic Channel3,1 %2,8 %266 00019 %
Disney Finland9,4 %8,2 %479 00034 %
Paramount Network0,6 %0,5 %101 0007 %
AlfaTV0,3 %0,3 %122 0009 %
Muut5,0 %3,7 %312 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 174 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.