Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %21,2 %1 588 00061 %
Yle TV213,6 %13,6 %1 554 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %1 009 00039 %
Yle yhteensä41,8 %37,4 %1 829 00070 %
MTV315,2 %20,1 %1 661 00064 %
Sub3,7 %3,6 %1 170 00045 %
AVA2,2 %2,5 %788 00030 %
C More Total2,4 %1,8 %324 00012 %
MTV yhteensä23,5 %28,0 %1 843 00071 %
Nelonen9,3 %12,5 %1 587 00061 %
Jim2,8 %2,4 %925 00035 %
Liv1,6 %1,8 %863 00033 %
Hero0,9 %1,0 %632 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,8 %1 725 00066 %
TV53,1 %3,5 %1 149 00044 %
Kutonen3,0 %2,0 %858 00033 %
Frii1,6 %1,5 %505 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0001 %
TLC0,7 %0,4 %430 00016 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,7 %1 401 00054 %
STAR Channel2,8 %2,4 %791 00030 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %741 00028 %
Disney Finland6,1 %4,8 %1 053 00040 %
Paramount Network0,4 %0,2 %195 0007 %
AlfaTV0,8 %1,0 %544 00021 %
Muut4,1 %3,2 %596 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 120 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.