Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,0 %26,7 %1 154 00094 %
Yle TV214,2 %14,1 %1 037 00085 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,6 %884 00072 %
Yle yhteensä51,9 %44,3 %1 162 00095 %
MTV320,5 %27,9 %1 107 00090 %
Sub1,2 %1,3 %619 00051 %
AVA1,7 %1,6 %580 00047 %
C More Total1,7 %1,3 %179 00015 %
MTV yhteensä25,1 %32,0 %1 126 00092 %
Nelonen6,3 %9,1 %959 00078 %
Jim2,1 %1,6 %604 00049 %
Liv1,4 %1,7 %631 00052 %
Hero0,7 %0,7 %412 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,1 %1 021 00083 %
TV51,5 %1,4 %637 00052 %
Kutonen1,1 %0,6 %403 00033 %
Frii1,9 %1,9 %422 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC1,1 %0,7 %380 00031 %
Warner Bros. Discovery5,8 %4,7 %781 00064 %
STAR Channel1,0 %1,1 %388 00032 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %478 00039 %
Disney Finland3,7 %2,7 %580 00047 %
Paramount Network0,2 %0,0 %69 0006 %
AlfaTV1,2 %1,5 %539 00044 %
Muut1,8 %1,7 %231 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 171 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.