Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 185 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %20,4 %1 683 00067 %
Yle TV211,2 %9,8 %1 499 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 047 00042 %
Yle yhteensä41,1 %33,3 %1 909 00076 %
MTV321,4 %27,6 %1 753 00070 %
Sub2,5 %2,4 %1 025 00041 %
AVA3,3 %3,6 %868 00035 %
C More Total0,9 %0,7 %204 0008 %
MTV yhteensä28,1 %34,2 %1 933 00077 %
Nelonen10,0 %14,4 %1 598 00064 %
Jim1,9 %1,6 %789 00031 %
Liv2,5 %2,7 %944 00038 %
Hero0,9 %1,0 %551 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %19,7 %1 750 00070 %
TV52,3 %2,1 %963 00038 %
Kutonen1,2 %0,9 %560 00022 %
Frii2,5 %1,9 %508 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0001 %
TLC2,1 %1,4 %505 00020 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,3 %1 273 00051 %
STAR Channel2,0 %1,9 %595 00024 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %585 00023 %
Disney Finland4,0 %3,4 %864 00034 %
Paramount Network0,2 %0,2 %139 0006 %
AlfaTV0,8 %0,9 %502 00020 %
Muut2,2 %2,0 %427 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 185 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.