Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 099 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %28,0 %1 668 00066 %
Yle TV28,7 %7,5 %1 491 00059 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,5 %1 123 00045 %
Yle yhteensä44,6 %39,0 %1 871 00075 %
MTV317,9 %22,4 %1 604 00064 %
Sub3,1 %3,4 %1 040 00041 %
AVA2,5 %2,3 %828 00033 %
C More Total0,4 %0,2 %155 0006 %
MTV yhteensä23,9 %28,3 %1 778 00071 %
Nelonen6,7 %9,1 %1 346 00054 %
Jim2,5 %2,1 %857 00034 %
Liv3,1 %3,1 %955 00038 %
Hero1,2 %1,3 %544 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,6 %1 580 00063 %
TV52,7 %3,3 %965 00038 %
Kutonen1,4 %1,4 %609 00024 %
Frii2,6 %2,4 %606 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0001 %
TLC2,3 %1,8 %570 00023 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,0 %1 312 00052 %
STAR Channel2,4 %2,3 %601 00024 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %556 00022 %
Disney Finland4,2 %3,6 %838 00033 %
Paramount Network0,2 %0,2 %142 0006 %
AlfaTV1,1 %1,1 %561 00022 %
Muut3,4 %3,1 %500 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 099 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.