Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 236 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %27,8 %1 718 00064 %
Yle TV29,1 %7,6 %1 590 00059 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,5 %1 172 00044 %
Yle yhteensä44,7 %38,9 %1 986 00074 %
MTV317,8 %22,3 %1 680 00063 %
Sub3,2 %3,4 %1 072 00040 %
AVA2,5 %2,3 %844 00031 %
C More Total0,5 %0,3 %180 0007 %
MTV yhteensä23,9 %28,3 %1 869 00070 %
Nelonen6,8 %9,1 %1 408 00052 %
Jim2,5 %2,1 %870 00032 %
Liv3,0 %3,1 %986 00037 %
Hero1,2 %1,3 %554 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,6 %1 650 00061 %
TV52,7 %3,3 %993 00037 %
Kutonen1,4 %1,4 %618 00023 %
Frii2,5 %2,4 %619 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0001 %
TLC2,2 %1,7 %570 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,1 %1 349 00050 %
STAR Channel2,4 %2,3 %614 00023 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %562 00021 %
Disney Finland4,2 %3,6 %854 00032 %
Paramount Network0,2 %0,2 %142 0005 %
AlfaTV1,1 %1,1 %561 00021 %
Muut3,5 %3,3 %555 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 236 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.