Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 114 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %11,4 %692 00049 %
Yle TV29,4 %6,3 %648 00046 %
Yle Teema&Fem1,6 %2,0 %282 00020 %
Yle yhteensä22,6 %19,6 %863 00061 %
MTV313,6 %16,8 %687 00049 %
Sub9,2 %9,3 %541 00038 %
AVA2,4 %3,0 %295 00021 %
C More Total1,1 %0,8 %52 0004 %
MTV yhteensä26,3 %30,0 %856 00061 %
Nelonen9,1 %10,2 %602 00043 %
Jim4,5 %4,7 %422 00030 %
Liv3,5 %3,6 %341 00024 %
Hero1,9 %1,9 %263 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %20,4 %782 00056 %
TV54,6 %5,1 %430 00031 %
Kutonen4,4 %3,8 %362 00026 %
Frii1,8 %1,3 %142 00010 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %21 0001 %
TLC1,9 %1,7 %207 00015 %
Warner Bros. Discovery12,9 %12,2 %625 00044 %
STAR Channel7,8 %7,0 %358 00025 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %234 00017 %
Disney Finland10,2 %9,0 %452 00032 %
Paramount Network0,9 %1,4 %103 0007 %
AlfaTV0,5 %0,7 %121 0009 %
Muut7,8 %6,9 %336 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 114 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.