Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,8 %10,2 %720 00051 %
Yle TV226,1 %16,9 %808 00057 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,1 %432 00031 %
Yle yhteensä46,9 %29,2 %965 00069 %
MTV39,1 %15,1 %683 00049 %
Sub5,4 %7,5 %572 00041 %
AVA1,5 %1,9 %281 00020 %
C More Total0,1 %0,0 %67 0005 %
MTV yhteensä16,1 %24,5 %865 00062 %
Nelonen6,0 %9,9 %611 00043 %
Jim3,4 %4,5 %448 00032 %
Liv2,6 %3,6 %367 00026 %
Hero0,7 %0,7 %203 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %18,7 %796 00057 %
TV58,4 %10,7 %602 00043 %
Kutonen3,3 %3,0 %397 00028 %
Frii1,3 %1,4 %194 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0001 %
TLC1,6 %1,7 %245 00017 %
Warner Bros. Discovery14,6 %17,0 %805 00057 %
STAR Channel4,3 %4,7 %364 00026 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %233 00017 %
Disney Finland6,3 %6,2 %477 00034 %
Paramount Network0,7 %1,1 %125 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %97 0007 %
Muut2,5 %3,1 %306 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 167 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.