Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 402 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %24,6 %3 387 00064 %
Yle TV220,0 %11,6 %3 374 00064 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,1 %2 350 00044 %
Yle yhteensä55,0 %40,3 %3 972 00075 %
MTV311,8 %19,1 %3 192 00060 %
Sub3,3 %4,9 %2 274 00043 %
AVA1,7 %2,2 %1 487 00028 %
C More Total0,3 %0,3 %323 0006 %
MTV yhteensä17,1 %26,5 %3 572 00067 %
Nelonen5,4 %8,5 %2 690 00051 %
Jim2,2 %2,8 %1 862 00035 %
Liv1,6 %2,3 %1 777 00034 %
Hero0,8 %1,1 %1 142 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %14,7 %3 211 00061 %
TV55,5 %5,7 %2 236 00042 %
Kutonen2,0 %1,5 %1 569 00030 %
Frii1,7 %1,9 %1 176 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %67 0001 %
TLC1,4 %1,4 %1 041 00020 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,8 %2 935 00055 %
STAR Channel2,1 %2,5 %1 330 00025 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %1 150 00022 %
Disney Finland3,8 %3,9 %1 849 00035 %
Paramount Network0,3 %0,3 %379 0007 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 065 00020 %
Muut2,3 %2,5 %1 057 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 402 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.