Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 174 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,2 %32,3 %1 144 00093 %
Yle TV217,6 %9,6 %1 058 00086 %
Yle Teema&Fem3,9 %5,3 %867 00071 %
Yle yhteensä61,8 %47,3 %1 162 00095 %
MTV314,1 %23,0 %1 099 00090 %
Sub2,0 %3,1 %700 00057 %
AVA1,6 %1,6 %561 00046 %
C More Total0,2 %0,4 %95 0008 %
MTV yhteensä17,8 %28,1 %1 117 00091 %
Nelonen4,4 %7,1 %900 00074 %
Jim1,4 %1,7 %611 00050 %
Liv1,3 %1,9 %639 00052 %
Hero0,5 %0,8 %402 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,7 %11,5 %993 00081 %
TV53,3 %3,0 %667 00054 %
Kutonen1,1 %0,8 %447 00036 %
Frii1,7 %2,1 %453 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC1,3 %1,0 %400 00033 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,2 %839 00069 %
STAR Channel0,9 %1,4 %375 00031 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %410 00034 %
Disney Finland2,6 %2,8 %575 00047 %
Paramount Network0,1 %0,1 %97 0008 %
AlfaTV0,9 %1,4 %537 00044 %
Muut1,3 %1,8 %242 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 174 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.