Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 109 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %24,8 %3 270 00066 %
Yle TV220,1 %11,6 %3 211 00065 %
Yle Teema&Fem3,4 %4,1 %2 194 00044 %
Yle yhteensä55,2 %40,5 %3 733 00076 %
MTV311,9 %19,2 %3 064 00062 %
Sub3,2 %4,8 %2 159 00044 %
AVA1,8 %2,2 %1 468 00030 %
C More Total0,2 %0,3 %284 0006 %
MTV yhteensä17,1 %26,5 %3 385 00069 %
Nelonen5,4 %8,6 %2 576 00052 %
Jim2,2 %2,8 %1 810 00037 %
Liv1,6 %2,3 %1 736 00035 %
Hero0,8 %1,1 %1 129 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %14,7 %3 077 00062 %
TV55,4 %5,7 %2 146 00043 %
Kutonen2,0 %1,6 %1 523 00031 %
Frii1,7 %1,9 %1 160 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %64 0001 %
TLC1,5 %1,4 %1 028 00021 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,8 %2 820 00057 %
STAR Channel2,0 %2,5 %1 288 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %1 132 00023 %
Disney Finland3,8 %3,9 %1 798 00036 %
Paramount Network0,3 %0,3 %369 0007 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 059 00021 %
Muut2,2 %2,3 %971 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 109 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.