Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 138 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %24,2 %1 617 00062 %
Yle TV222,1 %12,6 %1 656 00063 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,5 %1 131 00043 %
Yle yhteensä55,9 %40,3 %1 889 00072 %
MTV39,6 %15,9 %1 506 00058 %
Sub3,7 %5,8 %1 183 00045 %
AVA1,5 %2,0 %720 00028 %
C More Total0,4 %0,5 %192 0007 %
MTV yhteensä15,1 %24,2 %1 716 00066 %
Nelonen5,6 %9,0 %1 356 00052 %
Jim2,4 %3,3 %986 00038 %
Liv1,1 %1,7 %811 00031 %
Hero0,8 %1,2 %606 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %15,3 %1 573 00060 %
TV56,7 %6,9 %1 192 00046 %
Kutonen2,7 %2,2 %924 00035 %
Frii1,4 %1,7 %579 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0002 %
TLC0,5 %0,5 %475 00018 %
Warner Bros. Discovery11,5 %11,6 %1 507 00058 %
STAR Channel2,2 %2,4 %705 00027 %
National Geographic Channel2,0 %1,9 %635 00024 %
Disney Finland4,1 %4,3 %977 00037 %
Paramount Network0,4 %0,5 %207 0008 %
AlfaTV0,6 %0,9 %534 00020 %
Muut2,6 %2,9 %568 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 138 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.